SP bij suikerfeest

25 oktober 2006

SP bij suikerfeest

Bij moskees in Tilburg hebben vrijwilligers van de SP Tilburg tijdens het suikerfeest ter afsluiting van de vastenmaand Ramadan ‘koek, spek en boodschappen’ uitgedeeld.

Honderden koekjes en spekjes met een boodschap van de SP werden maandagavond bij de Tilburgse moskees uitgedeeld om het einde van de Ramadan te vieren. De SP riep in een minifoldertje op tot een ‘samenleving’ in plaats van de ‘naast-elkaar-leving’ die nu in toenemende mate aan het groeien is.

Tekst van de folder:

Eten doe je samen…
Eten, drinken en feesten is pas écht leuk als je het samen doet. In je eentje eten is overleven, samen eten is samenleven. De SP wil een echte samenleving, waar mensen zich verbonden voelen en gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor hun stad dragen. Geen naast-elkaar-leving van individuen of groepjes die weinig of niets met elkaar te maken hebben. Geen getto’s, geen apartheid! Integreren doe je óók samen, niet alleen. De stad is voor álle Tilburgers, die elkaar overal moeten kunnen tegenkomen, die overal moeten kunnen wonen en werken en die overal met elkaar naar school kunnen. De SP wil een einde aan de gettovorming, een einde aan het onderscheid tussen zwarte en witte wijken, zwarte en witte scholen. En geen half werk meer, geen integratiebeleid dat niet verder gaat dan fietslessen en kookcursussen. Integreren betekent bewust de opbouw van de stad ter hand nemen. Samen. Eis uw rechtvaardig aandeel in de samenleving op! Stem op 22 november op de SP!

SP'ers bereiden honderden koekjes, spekjes en folders voor het suikerfeest

Reageer op het weblog