Gratis OV = gratis deeltaxi!

15 augustus 2007

Gratis OV = gratis deeltaxi!

Het college besloot kort geleden om het openbaar vervoer tijdens de T-parade gratis te maken. SP raadslid Bart van de Camp: "Dat betekent wat ons betreft dat ook de deeltaxi gratis moet zijn. Zo hebben we het ooit afgesproken, maar we moeten er blijkbaar wel elke keer op terugkomen". Hij stelt vandaag schriftelijke vragen aan het college over dit onderwerp.

Eerder vroegen de collegepartijen om gratis openbaar vervoer en 'een onderzoek naar de mogelijkheden voor gratis deeltaxi'. Van de Camp: "Dat is een gepasseerd station. Dat hoeft helemaal niet onderzocht te worden, gewoon een kwestie van uitvoeren. Tijdens carnaval hadden we diezelfde discussie al, dat moet niet bezig blijven".

In juni nog nam het college een motie van de SP over waarin gratis deeltaxi werd gekoppeld aan gratis openbaar vervoer. "Maar elke keer als de bus gratis wordt moeten we ons voor de deeltaxi opnieuw in de strijd werpen. Ik wil dat het college zich gewoon aan de afspraken houdt, niet meer en niet minder".

Deeltaxi óók gratis met carnaval (26 januari 2007)