Velomobielactie op autovrije zondag

11 september 2007

Velomobielactie op autovrije zondag

Tijdens de autovrije zondag op 16 september organiseert de SP een velomobielactie. Een stoet van deze 'rijdende sigaren', rijdt vanaf 11.30 uur een rondje over de ringbanen en de Cityring. SP bestuurslid en 'velomobilist' Eric Kuijpers: "Een zo'n fiets is al een opvallende verschijning, dus een colonne zal zeker de aandacht trekken".

SP Velomobiel Kuijpers: "We verzamelen om 10:30 uur in het Wilhelminapark in Tilburg. Daar wordt die dag een evenement georganiseerd met als thema 'duurzame mobiliteit' waar we natuurlijk naadloos op aansluiten. We zullen daar met bezoekers praten over onze 'heilige koeien' en over duurzaamheid in het algemeen. Om 11:30 uur gaan we het eerste rondje rijden. Er rijdt een cameraman met ons mee. Die gaat ons filmen en probeert reacties van medeweggebruikers en omstanders vast te leggen. Na het eerste rondje leveren we de videoband in, die dan ter plekke wordt gemonteerd en vanaf 13:00 uur wordt vertoond in het Wilhelminapark".

De velomobieltocht is daarmee semi-live te volgen voor de bezoekers in het Wilhelminapark. Bij de stand van de SP zal een plasmascherm worden opgesteld. "De velomobiels zullen gewoon over de rijbaan fietsen. Dat mag namelijk, omdat we drie wielen hebben en breder zijn dan 75 centimeter. Bovendien, wij gaan zo vreselijk hard, daar heeft geen automobilist hinder van".

SP Velomobiel