Verdeling SP wethoudersportefeuilles bekend

5 mei 2008

Verdeling SP wethoudersportefeuilles bekend

De SP fractie heeft vandaag in samenspraak met de afdelingsvoorzitter een verdeling gemaakt van de portefeuilles tussen de twee SP wethouders. "Er zit overal overlap in en alles hangt met alles samen, maar we denken hiermee een logische keuze te hebben gemaakt", aldus beoogd wethouder Johan van den Hout.

Paul Huijgen neemt sociale zaken en armoede voor zijn rekening: "Die twee kun je niet los van elkaar zien en moeten dan ook niet versnipperd raken", aldus Huijgen, die daarnaast ook verkeer & vervoer en dierenwelzijn in zijn portefeuille krijgt. In de fractie was hij altijd al woordvoerder verkeer en daardoor dus prima op de hoogte van wat er in Tilburg speelt. Paul wordt daarnaast wijkwethouder voor Berkel-Enschot en Udenhout.

Johan van den Hout gaat zich bezighouden met wijkbeheer, schoonhouden stad en wegenonderhoud. "Ook dat ligt in elkaars verlengde, zeker met de nieuwe aanpak die we voorstaan. Sneller onderhoud en meer overleg met omwonenden zijn daarin kernbegrippen", aldus Van den Hout, die verder ook verantwoordelijk wordt voor bestuurlijke vernieuwing.

Op dinsdagavond 6 mei houdt de SP haar Algemene Ledenvergadering. Daar zal een toelichting gegeven worden op de afspraken in het collegeprogramma en over de verdeling van de portefeuilles. Van den Hout: "In onze partij zijn het de leden die het laatste woord hebben. Zij zullen de deelname aan het college moeten goedkeuren en zich moeten uitspreken over de wethouderskandidaten".

Wethouderspagina
De 'SP punten' in het collegeakkoord (pdf)