Zondag 1 juni: politiek cafe Buskruit!

27 mei 2008

Zondag 1 juni: politiek cafe Buskruit!

Aanstaande zondagmiddag 1 juni wordt opnieuw het SP Politiek Cafe Buskruit georganiseerd. Het programma begint om 15.00 uur in cafe Extase aan de Heuvelring in Tilburg. Naast entertainment met dichter Frank van Pamelen en Rock-Academie ster Charlotte van Riel ook serieuze onderwerpen als het rookverbod in de horeca, homo-emancipatie en SP'er op het pluche. Toegang uiteraard geheel gratis.

Buskruit is het politiek cafe van de SP afdeling Tilburg en wordt elk kwartaal georganiseerd. Het programma voor deze derde editie belooft weer genoeg vuurwerk. In ieder geval rook, en waar rook is...

Ton Wurtz van Stichting Rokersbelangen, Lies van Gennep van Stivoro en SP wethouder Johan van den Hout kruisen de degens over het nakende rookverbod in de horeca. Is het nog wel gezellig om uit te gaan, of alleen nog maar gezond? Tijdens het debat geldt overigens een rookverbod, maar daarna ligt dat mogelijk weer heel anders.

Vanuit het COC komen Pieter van Dongen en Wilfried Vanneste met onder andere een introductie over de legendarische Roze Maandag, een Tilburgs gay-evenement waarbij Amsterdam volkomen het nakijken heeft. Ook Naïma van Centrum voor Buitenlandse Vrouwen schuift aan voor een pittig gesprek over de acceptatie van homosexuelen anno 2008.

De jongerenquiz gaat dit keer over 'oud & nieuw' (jawel, alweer vuurwerk!) en natuurlijk wordt de SP deelname aan het college onder de loep genomen. Zijn ze gedraaid nu ze op het rode pluche zitten, of is dat pluche in de Tilburgse werkelijkheid gewoon lichtgroen skai waar je vooral van gaat zweten? Passen de SP wethouders twee jaar lang braaf op de winkel of gaan we in de stad ook echt iets merken van hun bemoeienis met het bestuur? Ze zijn al ruim een week in functie, maar heeft u het al gemerkt? Op zondag 1 juni gaan ze met de billen bloot!

Dus, zondag 1 juni tussen 15.00 en 17.00 uur volop 'leringh ende vermaeck' bij Buskruit, het politieke cafe van de SP Tilburg. Kom op tijd, het aantal stoelen is beperkt...!

www.buskruit.org