29 september 2008

Platform Stop de Mall

De SP fractie roept de tegenstanders van de Mall op om zich te verenigen in het “Platform stop de Mall”. Wat de SP betreft is iedereen welkom: partijen, burgers, organisaties, ondernemers, werknemers etc. Want hoewel iedereen zijn eigen geluid en overwegingen zal hebben, is het ook van belang om gezamenlijk op te kunnen treden in een neutraal platform. Volgend jaar zal er een referendum worden gehouden over de vraag of Tilburgers de Mall wel of niet willen. Om campagne te kunnen voeren tegen de komst van de Mall is het belangrijk dat de tegenstanders zich zo snel mogelijk verenigen.

Omdat zowel in de gemeenteraad als onder de bevolking zelf de voor en tegenstanders elkaar momenteel ongeveer in evenwicht houden, is het belangrijk om hierover een referendum te organiseren. Het belang van het onderwerp is daar meer dan groot genoeg voor. Tijdens de campagne die gevoerd gaat worden zullen burgers door voor- en tegenstanders geïnformeerd worden. Wij rekenen er op dat zij daarna een weloverwogen keus zullen maken. De SP fractie zal die keus hoe dan ook respecteren.

De campagne tegen de komst van de Mall moet niet alleen gevoerd worden door politieke partijen. Samen met burgers en organisaties willen we een Platform Stop de Mall oprichten om onze krachten te bundelen. Op 8 oktober hopen we daarmee een start te kunnen maken. Intussen hebben we alvast de website www.stopdemall.nl geopend, die naar verloop van tijd natuurlijk steeds meer gevuld zal worden.

Om geen tijd te verliezen willen we op woensdagavond 8 oktober om 20.00 uur een startbijeenkomst houden met iedereen die zich geroepen voelt volgend jaar een NEE-campagne te voeren voor het referendum over Mall. De locatie van deze startbijeenkomst wordt later bekend gemaakt. Wilt u zich daar alvast voor aanmelden, of wilt u meer informatie?
Mail dan naar info@stopdemall.nl