Agnes Kant: "Essent is publiek bezit"

19 januari 2009

Agnes Kant: "Essent is publiek bezit"

SP-ers uit het hele land verklaarden vandaag onder grote belangstelling van de pers samen met Agnes Kant Essent tot publiek bezit. Ze sloeg met de hamer een bord in de tuin van Essent.
De actie voor het kantoor van Essent in Den Bosch is de start van campagne om de verkoop van Essent aan de commerciele partij RWE te voorkomen. Kant: “We moeten onze energievoorziening niet in de uitverkoop doen. Dat is niet in het belang van de energiegebruikers. Ik roep iedereen op om te tekenen op www.zezijnnuts.nl." Daarop zette ze de eerste handtekening onder de petitie waarmee de SP de komende weken handtekeningen gaat ophalen om de provinciale en gemeentelijke aandeelhouders onder druk te zetten.

Agnes Kant tekent de petitie

Uit het hele land
SP-ers uit het hele land

Agnes Kant
Agnes Kant: “We moeten niet akkoord gaan met de verkoop omdat bestuurders dollartekens in hun ogen zien. Snel geld verdienen dient niet het algemeen belang. Betrouwbare, betaalbare en duurzame energievoorziening wel.”
Op de achtergrond tilburgse raadsleden Co en Bart

Kant, Heijmans, Koppes
Kant met de fractievoorzitters van de Brabantse en de Limburgse statenfractie

Hoge opkomst