Fons Luijben (Tweede Kamerlid SP) naar Buskruit!

7 september 2009

Fons Luijben (Tweede Kamerlid SP) naar Buskruit!

Het Tweede Kamerlid Fons Luijben van de SP komt op 20 september naar Tilburg! Want Tilburg heeft (het) Buskruit! uitgevonden... Buskruit! is het Politiek Café van de Tilburgse SP in wat hopelijk een lange reeks gaat worden, à la Zout in Oss.

Fons Luijben

Dat betekent dus géén SP-propaganda maar een interessant en hopelijk inspirerend zondagmiddag-café met diverse items over politiek. Maar dan wel voor een breder publiek dan de gebruikelijke ons-kent-ons-netwerkjes van bestuurlijke en politieke bobo's.
Het is een flitsend programma met debatten over actuele plaatselijke en landelijke politieke thema’s. Daarnaast is er een gastcolumnist, 1 tegen 1-debat en het één en ander wordt gelardeerd met cabaret en live muziek. Buskruit! heeft een onafhankelijke redactie die verantwoordelijk is voor de inhoud.

Buskruit! Het hoofdonderwerp op 20 september is '65 blijft 65: Wanneer gaat u met pensioen? en hiervoor komt Fons Luijben, Tweede Kamerlid voor de SP-fractie, langs om te spreken en om uw vragen te beantwoorden. Buskruit! nodigt dan ook iedereen van harte uit om vooraf uw vragen te bedenken en deze aan Fons te stellen. Daarnaast is er een 1 tegen 1-debat over welke maatregelen Tilburg moet nemen om de crisis te lijf te gaan.

De muzikale aankleding is van Wim Koevoets.

De vierde Buskruit!-editie is op zondag 20 september aanstaande, tussen 15:30u en 17:00u, in Café Joris, PiuSPlein 5 in Tilburg. De toegang is gratis en iedereen is van harte uitgenodigd om langs te komen en mee te debatteren.

Mocht u een indruk willen krijgen van hoe zo'n Politiek Café er uit ziet, bezoek dan eens de site van politiek café ZOUT in oss.

Wij hopen u te zien op 20 september!!

Politiek café ZOUT
Café Joris