Buskruit!, Politiek Café

20 november 2009

Buskruit!, Politiek Café

Op zondag 22 november organiseert de SP Tilburg van 14.00 uur tot 15.30 uur het Politieke Café Buskruit! in café Burgemeester Jansen op Piushaven 22. Wethouder Ton Horn zal hierbij door presentator Tiny Kox bevraagd worden over het culturele klimaat in Tilburg en Ronald van Raak (Tweede Kamerlid SP) en Loes Dielissen (fractievoorzitster TVP) debateren over veiligheid. Met een optreden van Jace van der Ven als columnist. Het aftreden van Burgemeester Vreeman zal ook zeker niet onbesproken blijven. De getalenteerde singer-songwriter Lonneke Kruisbergen zorgt voor de muzikale omlijsting. Iedereen is van harte uitgenodigd om het politieke café te bezoeken. De toegang is gratis.

Ook deze keer beloofd het weer een wervelende editie te worden. Hoofdgast van deze editie is wethouder Ton Horn. Horn komt oorspronkelijk uit Sittard, is getrouwd en heeft drie kinderen. Hij is al meer dan dertig jaar lid van de PvdA en woont in Goirle. Ton Horn heeft grote bestuurlijke ervaring in de culturele sector. Bovendien heeft hij volgens de PvdA een scherpe analytische blik en het natuurlijk vermogen tot samenwerken.

Na zijn studies sociologie en bestuurskunde werkte Horn als organisatiedeskundige bij het PON (Provinciaal Opbouworgaan Noord-Brabant). In 1993 vestigde hij zich als zelfstandig organisatieadviseur. Verder was hij bestuurslid van Stichting Popmuziek Nederland, voorzitter van de Stichting Schouwburg en Concertzaal Tilburg. Horn is lid van de Raad van Toezicht van Stichting Thebe en bestuurslid van Popcentrum 013.

Ronald van Raak en Loes Dielissen gaan in discussie over veiligheid naar aanleiding van het onderzoek dat de SP onder de politie heeft gehouden, waaruit de conclusie wordt getrokken dat bezuinigingen bij de politie en bureaucratie leiden tot onveiligheid op straat.

De muzikale omlijsting is van de zeer getalenteerde Lonneke Kruisbergen. Een fantastische kans om deze singer/songwriter eens live te zien optreden buiten haar optredens in Lonneke’s Paleis in Den Bosch. Natuurlijk is er deze editie ook weer een quiz en is er een optreden van Jace van der Ven, die als columnist optreedt.