Groen op verloederde terreinen

21 januari 2010

Groen op verloederde terreinen

Het college stelt aan de raad voor om de bouwverordening te wijzigen. Daarmee kan de verloedering van braakliggende bouwterreinen worden aangepakt. Deze terreinen liggen er vaak slecht bij, met verwilderde begroeiing. Vaak wordt er ook illegaal afval gestort. Dat wil het college tegen gaan. Daarom stelt het aan de raad voor om artikel 5.1.1. van de Tilburgse bouwverordening aan te passen.
Gribus op de Gasthuisring

Wethouder Johan van den Hout (bouwvergunningen): "De slechte staat van de bouwterreinen geven inwoners nogal vaak een onveilig gevoel. Er zijn veel braakliggende plekken in de stad. Die zorgen niet echt voor overlast, maar moeten eigenlijk toch aangepakt worden totdat ze definitief bebouwd worden. Met de aanpassing van de bouwverordening kunnen we dat regelen. Een anti-gribus regel. We dragen eigenaars van de grond op om het terrein vlak te maken en in te zaaien met groen."

Het voorstel van het college tot aanpassing brengt geen extra kosten met zich mee. Met het voorstel wordt ingegaan op een verzoek van de raadscommissie Fysiek.

Blog Paul en Johan: Anti-gribus