Debat ‘Culturele Kaalslag’ in Politiek Café Buskruit!

13 december 2010

Debat ‘Culturele Kaalslag’ in Politiek Café Buskruit!

Ook de editie van zondag 19 december a.s. kent weer een gemeleerd programma. In het politieke café aandacht voor de 'Culturele Kaalslag', voor Dierenpolitie en voor de bezuinigingen op Sociale Werkbedrijven. Voor het debat over culturele kaalslag gaat directeur Theaters Tilburg Leo Pot in de slag met VVD-raadslid Marko van Dalen over de voorgenomen kortingen op de cultuursector. Omdat het kabinet plannen heeft voor 500 Animal Cops tevens een gesprek met Marco van der Wel van de Partij voor de Dieren over Dierenpolitie. Op twitter en internet is de Partij voor de Dieren onlangs een discussie gestart: Heeft dierenpolitie wel zin, als iedere dierenzaak weer door het Openbaar Ministerie wordt geseponeerd? Tot slot is ook de Manager Industrie van de Diamant-groep, Jacques Wagtmans, te gast om te praten over de bezuinigingen op Sociale Werkbedrijven.

Op zondag 19 december is het weer tijd voor Buskruit!, het enige Politieke Café in Tilburg dat iedere maand gehouden wordt. “We mogen ons verheugen in steeds groeiende aandacht. Er is steeds meer publiek, dat ook erg enthousiast is over de inhoud en gevarieerdheid van ons programma met debatten over verschillende onderwerpen, live-muziek en een columnist”, aldus redactielid Henri Mandemaker: 'We zijn dan ook erg blij met de reacties van ons publiek en we hopen iedere editie meer mensen te gaan trekken.'

Columnist is Hans d’Olivat en er is ook weer live-muziek. Zoals gebruikelijk is de presentatie in handen van Kevin Hordijk. Het politieke café wordt gehouden van 15.00 uur tot 16.30 uur in De Harmonie, Stationstraat 26 in Tilburg. Inloop vanaf 14.45 uur. Toegang is gratis. Iedereen is van harte welkom!