Zondag 16 januari Nieuwjaarsborrel SP en Politiek Café Buskruit!

15 januari 2011

Zondag 16 januari Nieuwjaarsborrel SP en Politiek Café Buskruit!

De Tilburgse SP opent 2011 met haar nieuwjaarsborrel en Politiek Café Buskruit! op zondag 16 januari a.s. vanaf 15.00 uur in de Harmonie in Tilburg (Stationstraat). Centraal bij Buskruit! staan deze keer gasten die terugblikken op 2010 en vooruitkijken naar 2011. Zo komt Pastoor Harm Schilder, in de volksmond ‘de klokkenluider van Tilburg’ genoemd, vertellen hoe hij 2010 heeft uitgeluid en hoe hij 2011 gaat inluiden. Hij heeft een roerig jaar achter de rug met veel ophef over het tijdstip waarop hij de klokken van zijn kerk mag luiden. Hoe heeft hij dit ervaren en hoe kijkt hij naar het komend jaar?

Nachtburgemeester Zeus Hoenderop komt na een jaar met vrouwelijke Maanscouts aangeven hoe het nu gaat met zijn mannelijke Nachtruiters. Zeus Hoenderop: “In mijn tweede jaar als nachtburgemeester wil ik aan onze comeback city een flink dosis onverbloemde mannelijke oerkracht geven.” Vanaf 1 oktober 2010 wordt hij ondersteunt door twaalf mannen de zogenaamde NachtRuiters die de twaalf kalendermaanden volgen. Deze NachtRuiters manifesteren zich gedurende een kalendermaand en brengen hun licht in de nacht. Dit in tegenstelling tot zijn eerste jaar als nachtburgemeester waarbij Zeus Hoenderop zijn stad Tilburg gevoed met de nodige vrouwelijke energie en scheppingskracht. Dertien MaanScouts, wilde wijze vrouwen, hebben hem daarbij bij tourbeurt van volle maan tot volle maan terzijde gestaan met een zelfbewust en cultureel maanprogramma voor de stad.

Afgelopen maand maakte Maarten van den Tillaart onverwacht zijn aftreden als fractievoorzitter van het CDA bekend. Hij komt dit toelichten en kijkt terug op 2010 en vooruit naar 2011. Tot slot vindt een debat plaats over het rookverbod in de horeca met mw. Lies van Gennep, directeur van expertisecentrum voor tabakspreventie Stivoro, en met Maurits van Stralen, eigenaar van Wijnstra Services/De Harmonie. Uiteraard is er ook muziek en zal er gezorgd worden voor een verrassende columnist. Presentatie is in handen van Kevin Hordijk.

Tijdens de nieuwjaarsborrel is er uiteraard een hapje en een drankje en zullen de afdelingsvoorzitter van de SP, Francy van Iersel, en fractievoorzitter Veerle Slegers een korte speech houden.

Het politiek café vindt plaats in De Harmonie aan de Stationsstraat 26 in Tilburg van 15.00 tot 16.30 uur en de nieuwjaarsborrel aansluitend van 17.00 tot 19.00 uur. Iedereen is van harte welkom. Toegang is gratis.