14 februari 2011

Meer Tilburg voor minder geld

Meer Tilburg voor minder geld, dat is de uitdaging voor de komende jaren. Dat er bezuinigd moet worden in Tilburg hebben we vooral te danken aan het beleid van dit (en het vorige) kabinet, en aan verspilling of verkeerde prioriteiten in Tilburg zelf. Maar dat betekent dat er hoe dan ook nagedacht moet worden over hoe we met minder geld een beter Tilburg maken. De SP heeft daar natuurlijk een verkiezingsprogramma voor, maar dat is niet genoeg. Binnenkort moeten ook wij komen met nieuwe voorstellen om geld te besparen of binnen te krijgen. Heeft u daar ideeën over? Gebruik ze dan als bouwsteen! Ga naar de bouwstenenpagina op onze website en lever je bijdrage!

Tilburg heeft de komende jaren zeventig miljoen euro minder te besteden. Jezelf in de schulden steken is niet alleen onverstandig, gemeenten mógen het ook niet; een sluitende begroting is voorwaarde voor goedkeuring. Nog dit voorjaar moet het college voorstellen doen over de komende begrotingen: hoe krijgen we meer geld binnen en hoe geven we minder geld uit. Dat is de opgave. En wat de SP betreft horen daar duidelijke prioriteiten bij.

Minder prestigeprojecten, minder bureaucratie, minder bodemloze putten en meer solidariteit van de hogere inkomens voor het op peil houden van een leefbaar Tilburg. Als er bezuinigd moet worden, dan toch zeker niet bij de zwaksten in de samenleving. Die hebben al genoeg te lijden onder de crisis en vooral onder de maatregelen van het VVD-CDA-PVV kabinet.

Heeft u zelf ideeën over hoe de gemeente haar huishoudboekje op orde moet krijgen? Praat dan mee en lever jouw bouwsteen!