Sluiting wijkcentra opnieuw geagendeerd

4 februari 2011

Sluiting wijkcentra opnieuw geagendeerd

De SP-fractie in de Tilburgse gemeenteraad wil een uitvoerige kosten-baten-analyse van de door het college van B&W voorgenomen sluiting van vijf buurthuizen in de stad. Het regeerakkoord waarin de sluiting is afgesproken tussen de vijf coalitiepartijen VVD CDA PvdA D66 en GroenLinks is nu zo’n negen maanden oud maar een inhoudelijke onderbouwing ontbreekt nog steeds, evenals de cijfers op grond waarvan het besluit tot stand is gekomen.

De SP fractie vindt dat geen enkel gemeentelijk besluit dat zo ingrijpend is voor zoveel Tilburgers zomaar mag worden genomen zonder een fatsoenlijke uitleg over nut en noodzaak ervan. 'Dat getuigt van verregaande minachting voor burgers', aldus de SP. Daarom heeft woordvoerder Bart van de Camp de sluiting van de buurthuizen ter bespreking op de agenda gezet van de raadscommissie Maatschappij van maandag 14 februari. Van de Camp wil dan tevens alle budgetoverschrijdingen, exploitatieproblemen, gebruiksonvriendelijkheid en alle daaruit voortvloeiende kosten bespreken van alle recent gebouwde multifunctionele accommodaties in Tilburg.