Jongeren hebben recht op een eigen chill-plek

29 juli 2011

Jongeren hebben recht op een eigen chill-plek

ROOD Tilburg is de straat op gegaan om in gesprek te gaan met jongeren. Dit hebben we gedaan bij de Muzetuin met enkele ROOD-leden van Tilburg. Dit hebben we gedaan omdat ROOD wilde weten wat er speelt bij de jongeren in Tilburg. Daarnaast vindt ROOD de mening van de jongeren belangrijk, wij voeren namelijk niet alleen actie voor, maar ook met de jongeren.

Bij een van onze gesprekken kwamen we uit bij een groepje jongeren die helemaal vanuit de Reeshof naar het centrum van tilburg moeten om te kunnen chillen, omdat ze in de Reeshof weg gestuurd worden. “Jongeren hebben recht op een eigen chill-plek” aldus Hubert Bonis van ROOD Tilburg, en ondernam actie.

Volgens het wijkcentrum in de Reeshof mogen de jongeren rustig komen chillen op deze plekken, mits ze geen overlast veroorzaken. De jongeren waren daar erg blij mee. Als ze alsnog worden weggestuurd, zullen zij contact opnemen met ROOD.

Hopelijk is dit niet nodig, en kunnen deze jongeren gewoon daar blijven chillen. ROOD vindt dat de straat van ons allemaal is.