Klachten en tips over openbaar vervoer

12 november 2011

Klachten en tips over openbaar vervoer

Eind 2014 loopt de huidige (bus)concessie van de provincie af en moet er opnieuw aanbesteed worden. Dit soort dingen werpen altijd hun schaduw ver vooruit. Dat betekent dat de SP fractie in de Provinciale Staten nu al voorbereidend met een discussie over het OV, en met name over het busvervoer, te maken krijgen. Hierbij wordt alles ter discussie gesteld, vooral ook omdat de komende jaren op het benodigde geld vanuit het Rijk steeds verder bezuinigd zal worden. De vraag is welke zaken de SP-fractie in deze discussie vooral naar voren moet brengen. Daarvoor stellen wij de inbreng van onze afdelingen erg op prijs, want vooral zij kennen de lokale situatie rond busvervoer en ander OV het beste. Ook de afdelingen uit het SRE-gebied zijn van harte uitgenodigd, want het is de bedoeling dat er uiteindelijk één aanbesteding komt voor de hele provincie.

Hierbij wordt alles ter discussie gesteld, vooral ook omdat de komende jaren op het benodigde geld vanuit het Rijk steeds verder bezuinigd zal worden. De vraag is welke zaken de SP-fractie in deze discussie vooral naar voren moet brengen. Daarvoor stellen wij de inbreng van leden erg op prijs, want vooral zij kennen de lokale situatie rond busvervoer en ander OV het beste.

Klachten, tips of opmerking over het openbaar vervoer in en rond Tilburg kun je hier mailen naar de Statenfractie.

Op maandag 28 november organiseert de fractie een disussieavond over het openbaar vervoer. Alle berichten die voor die tijd binnen zijn gekomen worden daarbij betrokken.