8 december: Armoede werkt niet!

2 december 2011

8 december: Armoede werkt niet!

Op donderdagavond 8 december gaan Tiny Kox (SP-fractievoorzitter Eerste Kamer) en Harry Kiwitz: (voorzitter Tilburgse Voedselbank) in gesprek met elkaar over de verborgen en zichtbare armoede in onze stad. Meer dan 750 mensen zijn namelijk wekelijks afhankelijk van de Voedselbank in Tilburg en ruim 10.000 gezinnen leven in onze stad op of onder het bijstandsniveau. Met de crisis die nog in volle gang is, de bezuinigingen van het kabinet Rutte op onder andere de zorg, de bijstand, het PGB en de sociale werkplaatsen, wordt er gevreesd dat deze aantallen alleen maar nog groter worden de komende tijd.

Het gesprek zal plaatsvinden in café Bet Kolen, Broekhovenseweg 111 te Tilburg om 20.00 uur en is gratis toegankelijk voor iedereen. In de loop van de avond zal er gelegenheid zijn om vragen te stellen aan beiden. Op deze avond zal het ook mogelijk zijn voor geïnteresseerden om zich in te schrijven voor gratis busvervoer van de FNV op zaterdag 10 december naar de grootscheepse manifestatie “Armoede werkt niet” in de Brabanthallen in Den Bosch.

De manifestatie “Armoede werkt niet” op zaterdag 10 december is onder andere georganiseerd door de SP, de PvdA, de Abvakabo, de Bijstandsbond, FNV Bondgenoten, Wajong Centraal en Platform Verontruste Ouders. Zij en vele anderen protesteren tegen de hartvochtige bezuinigingen op de sociale werkvoorziening, jonggehandicapten, bijstandsuitkeringen, passend onderwijs, zorg enzovoorts.

Armoede werkt niet