Eerste debatten

24 januari 2014

Eerste debatten

De verkiezingscampagne is begonnen en de eerste debatten zijn geweest. Gisteravond vond het eerste debat plaats bij de studievereniging “Plato”en vanochtend was het tweede debat. In de raadszaal met de leerlingen van het ROC. En natuurlijk was onze lijsttrekker, Hans Kokke, bij deze 2 debatten. Om het SP verhaal te laten en met de studenten en leerlingen in debat te gaan.

Tijdens het eerste debat is vooral gesproken over het onderwijs en de studenten in Tilburg. Door diverse stellingen kwam er een leuk en levendig debat tot stand. Waarbij ook de studenten van zich lieten horen door regelmatig goede en scherpe vragen en opmerkingen te plaatsen.

“Het is goed dat we dit debat is geweest. We hebben nu gehoord waar de studenten tegen aanlopen en welke ideeën ze hebben. Vervolgens heb ik hun kunnen vertellen wat de SP voor de studenten doet. Zowel gemeentelijk als landelijk.”, aldus Hans Kokke.

Het tweede debat met de leerlingen van het ROC in de raadszaal was iets anders van opzet. Diverse leerlingen hadden moties voorbereid. Bijvoorbeeld: werken aan de weg moet nachts gebeuren en de koopzondag moet worden afgeschaft. Ze mochten hun moties presenteren aan de politici en de andere jongeren. Hierop ontstond een debat tussen de politici en de zaal over de moties.

Hans Kokke: “Deze leerlingen hebben laten zien dat ze goede ideeën hebben om de stad Tilburg beter te maken. En dat ze daarover met ons en met elkaar op een goede manier in gesprek kunnen gaan. Met deze jongeren staat Tilburg een mooie toekomst te wachten.”