Op de lijst en dan?

17 februari 2014

Op de lijst en dan?

Afgelopen donderdag waren alle kandidaat-raadsleden van de SP bij elkaar gekomen op het SP-kantoor op de Piushaven. Afdelingsvoorzitter Bart van de Camp vertelde over de praktische zaken over het mogelijke raadslidmaatschap voor deze mensen, zoals het aantal uren wat je als raadslid kwijt bent, hoe hoog de raadsvergoeding is en hoe de griffie werkt. Bart van de Camp: “Het is belangrijk dat mensen goed op de hoogte zijn. Dat waren ze natuurlijk al, maar we zijn nog iets dieper op bepaalde zaken ingegaan en hebben de vragen, die er nog waren, kunnen beantwoorden”.

Later vertelde lijsttrekker Hans Kokke de kandidaten hoe hij denkt dat de verhoudingen in politiek Tilburg zullen komen te liggen. Tevens sprak hij duidelijk uit dat hij graag wil dat de SP weer in Tilburg mee gaat regeren. Vooral met het laatste waren alle aanwezige leden het eens. “We hebben een geweldig lijst en ik heb er alle vertrouwen in dat we met deze lijst een geweldig resultaat zullen halen”, aldus Hans Kokke. “Ik reken op zeker 6 zetels en dat we in het college komen. Zodat de deze stad mooier en socialer kunnen gaan maken”.

Op het einde van de avond vertelde de campagneleider, Bob Jansen, hoe de campagne nu al op stoom geraakt is en dat er nog vele mooie en leuke zaken gepland stonden. “Ik heb een leuke avond gehad en zeker ook wat geleerd. Het is goed om alle mensen van de kieslijst bij elkaar te zien. Want dan realiseer je ineens dat je met al deze betrokken mensen één doel hebt. Namelijk een zo goed mogelijk resultaat voor de SP behalen bij de verkiezingen. Ik heb er ontzettend veel zin in.” vertelt hij.

Daarna werd er afgesloten met een borrel en de afspraak dat er volgende week weer een bijeenkomst zal zijn. Dan zullen alle mensen van de kieslijst media- en perstraining krijgen van de fractievoorzitter van de SP in de staten van Noord-Brabant, Nico Heijmans.