Laatste oproep om te gaan stemmen

18 maart 2014

Laatste oproep om te gaan stemmen

Ik wil iedereen die dit leest oproepen om komende woensdag te gaan stemmen. Want met uw stem kunt u laten zien hoe Tilburg er de komende 4 jaar uit zal gaan zien. Hieronder staan de 3 speerpunten van de SP voor de komende 4 jaar. Namelijk werk, inkomen en zorg.

Ik zal beginnen met werk. Wij, als gemeente, kunnen geen banen maken. We kunnen er wel voor zorgen dat de mensen die geen baan hebben, maatwerk aangeboden krijgen en zo weer in kunnen stromen op de arbeidsmarkt. Maar de gemeente kan er ook voor zorgen dat er geen banen verdwijnen. Bijvoorbeeld in de thuiszorg.

Als tweede inkomen. De crisis heeft hard toegeslagen en steeds meer mensen hebben het moeilijker om rond te komen. Niet alleen mensen met een uitkering, maar ook mensen met een baan. De SP wil dat de gemeente deze mensen blijven ondersteunen, zodat ze dezelfde kansen hebben en houden om volwaardig mee te kunnen blijven doe aan onze samenleving.

Als laatste wil ik de zorg benoemen. Door de harde bezuinigingen uit Den Haag en het feit dat wij als gemeente meer taken erbij krijgen, zal de zorg in Tilburg een stuk minder worden. Daarom wil de SP een fonds van minimaal 10 miljoen om de zorg in op orde te houden en dat mensen de zorg krijgen waar ze recht op hebben. En dus niet de mensen in Tilburg aan hun lot over te laten.

Voor een sterk en sociaal Tilburg. Stem SP.