SP Tilburg blijft strijden tegen armoede

18 maart 2014

SP Tilburg blijft strijden tegen armoede

SP Tilburg heeft afgelopen dagen borden opgehangen bij invalswegen van de stad. Op de borden staan verschillende teksten, zoals “5200 kinderen in armoede” en “Brabants’ grootste voedselbank.” De borden zijn bedoeld om mensen duidelijk te maken dat er nog erg veel verbetert moet worden aan het armoedebeleid in Tilburg.

“Veel mensen in Tilburg weten dat er armoede is in de stad, maar kennen niet precies de cijfers erachter. Door deze borden willen we laten zien welke harde en kille cijfers erachter zitten. “ aldus Hans Kokke, lijsttrekker van de SP Tilburg. “Voor ons is het feit dat er in Tilburg 5200 kinderen in armoede moeten opgroeien, onacceptabel.” Hij voegt er aan toe: “Voor de SP Tilburg is armoede, naast zorg natuurlijk, een belangrijk thema in de verkiezingen. We willen ervoor blijven knokken dat mensen in armoede volwaardig mee blijven doen in onze maatschappij. Er moet echt voldoende budget blijven voor armoedebestrijding, ook als er meer bezuinigingen komen.”