Groene Tomaat (SP) aanwezig op Natuurmarkt Tilburg

7 mei 2014

Groene Tomaat (SP) aanwezig op Natuurmarkt Tilburg

Tilburg en de SP staat stil bij biodiversiteit

Biodiversiteit geeft aan hoe het is gesteld met de soortenrijkdom en gezondheid van een bepaald ecosysteem. Wereldwijd loopt de soortenrijkdom sterk terug; tussen 1970 en 2007 zagen we bijna 30% achteruitgang. Ook in Nederland is het aantal soorten dieren en planten sterk afgenomen; sinds 1900 met meer dan de helft!

Waarom zouden we ons druk maken als de biodiversiteit minder wordt?

De natuurlijke balans in een omgeving kan worden verstoord, waardoor zaken zoals schoon water en vruchtbare grond, in gevaar kunnen komen.
Biodiversiteit heeft ook een gevoelswaarde; de natuur is een bron van plezier en inspiratie. De natuur is leuk! Het is dus níét leuk als er steeds minder soorten planten en dieren op aarde zijn.

Platform Biodiversiteit Tilburg organiseert: Natuurmarkt 2014

Op 11 mei 2014 staat biodiversiteit centraal. Van 11:00-17:00 uur is aan de kades van de Piushaven de Natuurmarkt. Daar is van alles te doen voor groot en klein, zoals planten ruilen en nestkastjes timmeren. Je
krijgt informatie over o.a. ecologisch tuinieren, bijenhotels en bedreigde diersoorten.

Doorlopend kunt u deelnemen aan verschillende activiteiten voor jong & oud zoals boottochtjes maken om natuur van kanaal en haven te bezichtigen, duiken in de haven, deelnemen aan een quiz over bedreigde
dieren, insectenhotels en nestkastjes timmeren, kruiden, planten, zadenen zaailingen ruilen of kopen en gratis biologische compost afhalen.

Natuurlijk is ook de SP hierbij aanwezig.

Download (pdf)