SP Tilburg in Actie: Strijd voor een goede CAO in de zorg!

1 juli 2014

SP Tilburg in Actie: Strijd voor een goede CAO in de zorg!

Zaterdag 21 juni ging SP Tilburg met thuiszorgmedewerkers van Thebe en Careyn naar Utrecht om te strijden voor een goede CAO in verpleeg- en verzorgingshuizen en de thuiszorg. Abvakabo FNV had een zorgberaad georganiseerd met hun leden. Daarna werd er  gedemonstreerd in de stad tegen de bezuinigingen van kabinet Rutte, waardoor nu door het hele land banen op het spel staan in de zorg.

SP-bestuurslid Paulina Matuszczyk: "Deze dag geeft mij echt een geweldig gevoel. Met zoveel mensen in actie komen voor de zorg, dat is waar de SP voor moet staan. Ik ben ook blij dat er een grote delegatie van SP Tilburg is.".

Ook in Tilburg, bijvoorbeeld bij zorgorganisatie Thebe dreigen weer ontslagen te vallen. De gevolgen van de bezuinigingen zijn helaas nu al zichtbaar in het land. Vele zorgmedewerkers hebben de afgelopen weken bij Abvakabo FNV maar liefst 1800 misstanden in de zorg aangegeven. De afbraak van de zorg moet gestopt worden! Maar met deze landelijke actiedag zijn we er nog lang niet.

De verwachting is dat er op korte termijn weer veel ontslagen zullen vallen bij Thebe en misschien ook bij andere zorgorganisaties. Dan moeten we meteen in actie komen! Daarom is besloten om een actiecomité op te richten tegen de ontslagen binnen de thuiszorg in Tilburg. Hierin gaat SP Tilburg samen met thuiszorgmedewerkers strijden voor het behoud van banen en goede zorg voor iedereen!

Wil je meehelpen bij acties voor de zorg? Meld je aan via: nicolle@sptilburg.nl of 06-43985305