SP Tilburg geschokt door faillissement huishoudelijke hulp Thebe

19 december 2014

SP Tilburg geschokt door faillissement huishoudelijke hulp Thebe

Het nieuws over het faillissement van de huishoudelijke hulp bij Thebe is bij medewerkers, cliënten en SP Tilburg ingeslagen als een bom. De onrust bij iedereen is groot en de telefoon staat roodgloeiend. Het actiecomité in samenwerking met andere SP-afdelingen in de regio, Abvakabo FNV en Advocatencollectief Tilburg staat wederom klaar om de thuis- en huishulpen van Thebe bij te staan waar nodig.

Raadslid SP in Tilburg, Nicolle van Hoof: ‘Dit kan niet waar zijn! Om medewerkers en cliënten vlak voor de kerst dit nieuws te brengen, terwijl het UWV een maand geleden nog aangeeft dat er geen financiële reden is voor de eerder aangekondigde ontslagen. Dit moet tot op de bodem uitgezocht worden. Daarbij verdienen de twee bestuurders van Thebe nog steeds een topsalaris, wanneer gaan ze daar eens op bezuinigen?

Daarnaast is de vraag naar huishoudelijke hulp in Tilburg nog even groot dan voorgaande jaren en dus is er voldoende werk voor deze thuis- en huishulpen. Deze hardwerkende zorgmedewerkers mogen niet op straat belanden en de cliënten moeten hun eigen, vertrouwde hulp kunnen behouden.’