Bijeenkomst actiegroep

25 januari 2016

Bijeenkomst actiegroep

Dinsdagavond 19 januari kwam ons actiegroepje weer bij elkaar op het pand aan de Piushaven om nog even met elkaar door te borduren op mogelijke en haalbare acties voor de toekomst.

Dit kwam tijdens ons samenzijn naar voren:

1. We keken eerst terug op de wijkbezoeken die we vorig jaar gedaan hebben en hoe we die mogelijkerwijs konden veranderen en verbeteren. Paulina heeft contact gehad met de SP-afdeling Heerlen, waar de wijkbezoeken een groot succes moeten zijn.  Zij wil nu graag iemand van deze werkgroep uitnodigen om een avondje of middagje met ons te komen praten waar hun succes aan te danken is en  wat  de mogelijkheden zijn voor de SP-afdeling in Tilburg. Wij houden jullie op de hoogte wanneer deze bijeenkomst plaats zal vinden.
  2. Om een beter beeld te krijgen van wat er werkelijk in een buurt speelt, leek het ons een goed idee om eens in je eigen wijk je oor te luisteren te leggen bij een bijeenkomst van de wijkraad. Regelmatig zijn er in buurtcentra bijeenkomsten waar wijkbewoners informatie kunnen inwinnen en waar zij hun zegje kunnen doen over iets wat in hun wijk speelt. Het is niet de bedoeling dat wij ons tijdens dit soort bijeenkomsten als SP profileren. Het is enkel om een beter beeld te krijgen wat er in je eigen stadsdeel speelt. De SP kan met deze ingewonnen informatie dan weer verder uit de voeten. Heb je interesse of wil je hier meer over weten, neem dan contact op met Pavel. (e-mailadres nog even toevoegen Hubert)
  3. Naar aanleiding van een bewoner avond is 12 maart als datum geprikt om een schoonmaak actie in het Leijpark te organiseren en ook de SP is van de partij! Wil jij ook meehelpen? Meld je hiervoor aan bij paulina@sptilburg.nl voor details.