SP Tilburg op wijkbezoek in West

20 juni 2016

SP Tilburg op wijkbezoek in West

Foto: SP

Afdeling Tilburg gaat elke zaterdag tussen 11.00 en 12.00 op wijkbezoek om te kijken wat er speelt in de wijk. Zaterdag 18 juni was het de beurt aan West, in het gebied rondom het Westerpark. Afgelopen zomer is daar een verordening ingesteld vanwege overlast van hanggroepjongeren. De verordening geldt nog steeds. We waren benieuwd hoe het nu in de wijk gaat.

De bewoners waren overwegend positief over de wijk waarin ze wonen. Er is veel sociale cohesie en sociale controle, iets wat als prettig ervaren wordt. De overlast rondom het Westerpark lijkt ook afgenomen. Tevens heeft de gemeente ervoor gezorgd dat er moestuintjes komen, iets wat positief ontvangen werd. Een aandachtspunt was dat verschillende buurtbewoners aangaven dat ze last hadden van zwerfvuil. In samenspraak met onze gemeenteraadsleden wordt gekeken wat we hieraan kunnen doen.

Het volgende wijkbezoek staat gepland in de Reeshof, op zaterdag 25 juni. Wilt u ook mee? Meld u dan aan bij Bob (bob@sptilburg.nl) of Paulina (paulina@sptilburg.nl).