Zwartboek Mendelssohnstraat aangeboden

5 juli 2023

Zwartboek Mendelssohnstraat aangeboden

Foto: SP

Vanmorgen is de SP samen met de bewoners van de Mendelssohnstraat op bezoek geweest bij WonenBreburg. Onder toeziend oog van Omroep Brabant, Omroep Tilburg en Brabants Dagblad hebben wij hier een zwartboek aangeboden.

In dit zwartboek staan een enormel hoop klachten die wij in het afgelopen half jaar hebben verzameld. Eigenlijk had het niet zo ver moeten komen. We hebben samen met de bewoners al een petitie opgesteld en aangeboden en meerdere bewonersbijeenkomsten georganiseerd. Ook de bewonerscommissie heeft deze problemen al meerdere keren aangekaart.

Namens de bewoners heeft Rien Boons fantastisch het woord gevoerd over dit frustrerende proces. Wij zijn heel trots op Rien en de andere bewoners die zo veel energie hebben gestoken in het organiseren. We zijn ook enorm dankbaar voor iedereen die deze problemen bij ons onder de aandacht hebben gebracht. Wij zijn niks zonder alle Tilburgers die hun problemen met ons delen, zodat wij hen kunnen ondersteunen. Als u dus ergens last van hebt, stuur vooral een mail naar tilburg@sp.nl.

Bij dit bericht kan u het zwartboek vinden, zodat u zelf kan zien wat er allemaal mankeert aan de flats in de Mendelssohnstraat. De tijd om al deze problemen op te lossen was gisteren, dus WonenBreburg mág niet wachten tot morgen om ze op te lossen! En, zoals Rien tegen WonenBreburg heeft gezegd: "als de problemen nu ook niet worden aangepakt gaan we gewoon door met actie voeren".