SP en PvdA presenteren initiatiefvoorstel Piushaven

29 november 2005

SP en PvdA presenteren initiatiefvoorstel Piushaven

De fracties van de PvdA en de SP dienen vandaag een gezamenlijk initiatiefvoorstel in onder de titel “Piushaven Tilburg, Levendige Haven”. Het moet een aanzet zijn om de recreatieve ontwikkelingen in de Piushaven voortvarend aan te pakken zodat de Tilburgers én bezoekers zien en beleven dat de haven verandert in een bruisend stukje Tilburg.

Het voorstel pleit voor een denktank bestaande uit de groepen die actief zijn met de Piushaven, zoals bewoners en omwonenden, maar ook de diverse watersportverenigingen en de horeca. Als het aan de fracties ligt komt er in de Piushaven onder anderen de mogelijkheid om er ‘Tilburgse boten’ langer neer te leggen, meer faciliteiten voor passanten, drijvende horeca, een shuttledienst naar de Beekse Bergen en voorzieningen voor ijspret in de winter.

SP en PvdA pleiten er verder voor de mogelijkheid te onderzoeken een stadsstrand aan te leggen. In diverse Nederlandse steden zijn dergelijke stadsstranden een groot succes. Ook zou een ‘Virtueel VVV’ moeten worden ingericht in het voormalige havenmeesterkantoortje aan de kop van de haven.

Piushaven Tilburg, straks een levendige haven!

De raadsleden Bas Wilthagen (PvdA) en Paul Huijgen (SP) dienen het voorstel vandaag in zodat het op 12 december in de gemeenteraad doorverwezen kan worden naar de commissie. In het nieuwe jaar kan dan meteen een goede start gemaakt worden met de verdere ontwikkeling van de Piushaven.

Het Initiatiefvoorstel
’Strandje bij Piushaven aanleggen’ 30 november 2005 (Brabants Dagblad)
Reageer op het weblog