Raad omarmt initiatiefvoorstel Piushaven

16 januari 2006

Raad omarmt initiatiefvoorstel Piushaven

Vandaag sprak de raadscommissie Economie zich unaniem uit voor het initiatiefvoorstel over de Piushaven dat eind vorig jaar werd ingediend door SP en PvdA. Alleen D66 was niet aanwezig, de overige fracties gingen akkoord met het besluit.

Het voorstel pleit voor een denktank bestaande uit de groepen die actief zijn met de Piushaven, zoals bewoners en omwonenden, maar ook de diverse watersportverenigingen en de horeca. Als het aan de fracties ligt komt er in de Piushaven onder anderen de mogelijkheid om er ‘Tilburgse boten’ langer neer te leggen, meer faciliteiten voor passanten, drijvende horeca, een shuttledienst naar de Beekse Bergen en voorzieningen voor ijspret in de winter.

SP en PvdA pleiten er verder voor de mogelijkheid te onderzoeken een stadsstrand aan te leggen. In diverse Nederlandse steden zijn dergelijke stadsstranden een groot succes. Ook zou een ‘Virtueel VVV’ moeten worden ingericht in het voormalige havenmeesterkantoortje aan de kop van de haven.

Het initiatiefvoorstel