SP-wethouder opent transferium

22 september 2009

SP-wethouder opent transferium

Afgelopen zondag was het drie keer feest. Feest voor Tilburg, omdat de stad eindelijk een transferium heeft. Feest voor de SP, omdat de partij zich lange tijd hard heeft gemaakt voor een hoogwaardig transferium. En feest voor Johan van den Hout, omdat hij, na een aantal jaren hard vechten tegen de bierkaai in de oppositie, nu als wethouder het transferium kon openen. Dat deed hij samen met Cora Van den Nieuwenhuizen, de gedeputeerde van de provincie.

Opening transferium

Wat de SP in de oppositie dus niet voor elkaar heeft gekregen, ondanks enkele initiatieven, lukte uiteindelijk in de coalitie wel: het transferium is nu een feit. Het staat aan de Kempenbaan en zal drie jaar proefdraaien. Als na die drie jaar blijkt dat het transferium een succes is, wordt een groter transferium aangelegd -ook aan de Kempenbaan.

Opening transferium

Doel van het transferium is zoveel mogelijk auto's buiten de stad te houden. Dat zorgt voor schonere lucht en minder verkeer.
Auto's mogen er gratis geparkeerd worden; vervoer naar en van de stad is erg goedkoop gemaakt, zodat het aantrekkelijk is van het transferium gebruik te maken.

Gemeente Tilburg: Transferium Kempenbaan