Transferium

16 september 2010

Einde Transferium heeft nog een staartje

Transferium KempenbaanMaandag besloot een meerderheid van de raadscommissie Fysiek dat het Transferium opgeheven moet worden. ‘De proef zou drie jaar duren maar wordt na negen maanden al de nek omgedraaid. Bovendien zitten er nog wel meer haken en ogen aan dit besluit’, aldus SP fractievoorzitter Veerle Slegers.

22 september 2009

SP-wethouder opent transferium

Afgelopen zondag was het drie keer feest. Feest voor Tilburg, omdat de stad eindelijk een transferium heeft. Feest voor de SP, omdat de partij zich lange tijd hard heeft gemaakt voor een hoogwaardig transferium. En feest voor Johan van den Hout, omdat hij, na een aantal jaren hard vechten tegen de bierkaai in de oppositie, nu als wethouder het transferium kon openen. Dat deed hij samen met Cora Van den Nieuwenhuizen, de gedeputeerde van de provincie.

3 april 2008

SP initiatief voor hoogwaardig transferium

Een Tilburgs transferium is een lang gekoesterde wens van meerdere politieke partijen in Tilburg. Al in het TVVP besloot de raad tot de aanleg van een (fiets)tranferium. In de raadsvergadering van november 2006 gaf de raad bovendien opdracht aan het college om te komen tot een pilot voor een hoogwaardig transferium, met non-stop pendeldienst en fietsverhuur. Marjolein Buijssen: "Maar wethouder Aarts heeft het plan helemaal uitgekleed. Om een compleet fiasco te voorkomen geven we haar opnieuw de duidelijke opdracht voor een echt transferium". De SP dient daartoe vandaag een initiatiefvoorstel in.

25 januari 2008

Busstation en Transferium dringend bespreken

Vandaag kondigde het college - via de krant - twee belangrijke beleidswijzigingen aan: geen fietsenverhuur bij het transferium en geen busstation aan de noordkant van het station. SP raadlid Paul Huijgen agendeert het vandaag voor de raadscommissie: "Het college doet maar raak alsof de raad niks meer te zeggen heeft. Dit zijn belangrijke punten, die moeten we bespreken voordat het college naar buiten toe doet alsof dat allemaal al rond is!".

21 februari 2007

SP wil Progressief Milieuakkoord

De SP wil komen tot een Progressief Milieuakkoord waarin meerdere raadsfracties zich samen sterk maken voor een groener beleid in Tilburg. "Het ABC laat nog erg veel ruimte onbenut, en volgens mij is er een meerderheid in de raad die daar best gebruik van zou kunnen maken", aldus Marjolein Buijssen. Vandaag stuurt de partij een uitnodiging hierover naar PvdA, GroenLinks, D66, Algemeen Belang en de TSP.

8 november 2006

23 SP voorstellen aangenomen in begrotingsdebat

Veel van de voorstellen die de SP maandag indiende bij de begrotingsbehandeling werden door de raad aangenomen of door het college overgenomen. In totaal 23 stuks, waarvan sommigen samen met andere partijen ingediend.