Dinsdag 23 maart: Speakers' corner voor bedreigde Tilburgse instellingen

17 maart 2010

Dinsdag 23 maart: Speakers' corner voor bedreigde Tilburgse instellingen

Op dinsdagavond 23 maart organiseert de SP afdeling Tilburg een Speakers' corner voor ‘bedreigde Tilburgse instellingen’. Tientalle Tilburgse organisaties en hun werk dreigen onder de hamer van de bezuinigingen te komen. Velen hebben hun zorgen al kenbaar gemaakt, dinsdag proberen we daar een inventarisatie van te maken en aan te bieden aan de onderhandelaars van het nieuwe college.

Speaker's Corner

Vandaag stuurt de SP onderstaande uitnodiging naar diverse Tilburgse organisaties en instellingen op het gebied van sport, cultuur, welzijn, zorg, werk en inkomen:

De coalitieonderhandelingen zijn inmiddels in volle gang. Het toekomstig college zal moeten kiezen uit een groot aantal forse bezuinigingen. Enkelen daarvan raken ook uw organisatie en doelgroep. Voor sommigen dreigen prijsverhogingen, voor anderen het intrekken van subsidies.

Daarom organiseren we op dinsdagavond 23 maart om 20.00 uur in de Harmonie (Stationstraat) een Speakers' corner voor alle Tilburgse instellingen die mogelijk getroffen gaan worden door extreme bezuinigingen. Een avond waarop u uw zorgen kunt uiten en uw belangen onder de aandacht van de politiek kunt brengen.

De bedoeling is om iedereen vijf minuten spreektijd te geven, en tevens schriftelijk in één alinea aan te geven wat het belang van uw werk is voor de stad en hoe u wenst dat het toekomstige college daar rekening mee houdt. Deze verzameling zal worden aangeboden aan de onderhandelaars. Het wordt nadrukkelijk geen gezamenlijke verklaring van standpunten of een politieke manifestatie, maar uitsluitend een mogelijkheid voor uw instelling om uw zegje te doen en gehoord te worden. Zorg dat u er bij bent, want uw belang mag op deze lijst niet ontbreken!

Opgeven kan eenvoudig door een mail te sturen naar tilburg@sp.nl. Voeg daarbij ook een alinea tekst waarin u het belang van uw organisatie voor de stad onderstreept.