Nieuws, maart 2009

26 maart 2009

Zuidelijk Toneel onder voorwaarden naar Tilburg

Het Zuidelijk Toneel is een kwalitatief hoogstaand toneelgezelschap met een grote naam dat zich vanaf januari 2009 in Tilburg wil gaan vestigen. De SP-fractie vindt dat een goeie zaak omdat dit gezelschap veel voor de stad kan gaan betekenen.Het Zuidelijk Toneel

26 maart 2009

Oplossing voor gedupeerde Thebe-sporters in zicht

Afgelopen maandag besprak de raadscommissie Maatschappij het plan van thuiszorgorganisatie Thebe om het sporten voor chronisch zieken en ouderen weg te bezuinigen. SP-raadslid Bart van de Camp had dit onderwerp op de agenda gezet van de commissie omdat hij het van de zotte vindt dat zo’n belangrijke activiteit voor zo’n grote groep Tilburgers zomaar verdwijnt. Ook had hij de sporters uitgenodigd te komen inspreken in de commissie en de vergadering bij te wonen.

25 maart 2009

Wijkbezoek bij Tilburgs stiefkindje Jeruzalem

Afgelopen zaterdag koos de SP de wijk Jeruzalem voor haar maandelijkse wijkbezoek. Aanleiding waren aanhoudende signalen uit de wijk dat er veel problemen zijn. Uit de vele gesprekken die SP-ers voerden met buurtbewoners en uit de eerder verspreide enquêtes kwam ondermeer veel ontevredenheid naar voren over de renovatie van alle Tiwos-huurwoningen.
Buurten in de buurt

22 maart 2009

Oprichting Platform Helikopterview

Veel mensen die rondom vliegbasis Gilze-Rijen wonen, maken zich zorgen over de gevolgen voor het geluid en het milieu van de vele helikoptervluchten. De laatste tijd is gebleken dat er nogal wat mensen er overlast van ondervinden. Om de handen ineen te slaan tegen de overlast en om de zorgen te delen, is er een initiatief om een platform helikopterview op te richten.
Heli herrie

19 maart 2009

Wijkbezoek in Jeruzalem 21 maart

Zaterdag 21 maart zal de SP afdeling Tilburg een wijkbezoek brengen aan de wijk Jeruzalem Van 10.30 tot 14.30 uur zal de SP Info-caravan nabij het buurthuis Jeruzalem staan.

12 maart 2009

Wat vindt u van uw wijk?

De SP is een partij die nadrukkelijk actief wil zijn in de wijken. We willen weten wat de mensen bezig houdt, wat goed gaat maar natuurlijk ook wat beter kan. Door rechtstreeks met mensen te praten, kunnen wij als volksvertegenwoordigers en bestuurders ons werk beter doen. Om te weten wat er leeft onder de mensen, doen we regelmatig een onderzoek in de buurt. Zo waren we onlangs in de Vogeltjesbuurt om de wijkbewoners naar hun ideeën te vragen over de opknapbeurt van hun wijk.